Keho ja mieli

Keho ja mieli irrallaan,

ne eivät tee yhteistyötä

Eivät ole vuosiin tehneet,

ja vasta nyt ymmärrän sen


Joskus kävellessäni en tunne jalkojani,

enkä tunne kehoni ääriviivoja,

tuntuu siltä kuin olisin pelkän mieleni kanssa liikkeellä,

irrallaan,

näkymätön


Sanotaan, että " kehosi on kotisi ",

mutta minä en tunne niin

En tunnen niin,

sillä olen päästänyt kotiini varkaita

En ole osannut pitää rajoistani kiinni,

suojella itseäni,

kehoani,

kotiani,

sillä en ole koskaan oppinut rajoja,

en ole koskaan oppinut suojelemaan kotiani


Tuntuu toisinaan myös siltä,

kuin peilistä katsoisi vieras

Vaikka tiedän järjellä sen olevan minä,

sieltä katsoo se ihminen,

ne ääriviivat,

jotka muut näkevät minut kohdatessani


Kuka opettaisi minulle sen,

miten tehdä kehosta taas koti,

löytää itsestä turva,

opetella ja asettaa suojaavat rajat,

muodostaa yhteys kehon ja mielen välille?


Kuinka löytää koti niiden ääriviivojen sisältä,

joiden on joskus antanut niin pahasti särkyä

Kuinka katsoa hymyillen peiliin,

hehkua tuttuuden tunnetta,

ajatella " tuossa olen minä, olen vihdoin kokonainen"




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Anoreksia - Tanssi kuoleman kanssa

Minulta minulle